Pagina's

woensdag 23 februari 2011

Uitgevlogen


Is het stil hier? Dan kan, want ik ben tot half juni niet hier, maar daar: http://www.ikbeninhull.blogspot.com/

Uit het boek dat ik kocht voordat ik wegging, en vervolgens vergat mee te nemen:

Taal is een huid, ik wrijf mijn taal tegen de ander aan. Het is alsof ik woorden had in plaats van vingers, of vingers aan het uiteinde van mijn woorden. Mijn taal trilt van verlangen. Die ontroering komt voort uit een tweevoudig contact: enerzijds wil ik met al mijn praten, voorzichtig, zijdelings, maar één ding laten uitkomen: “ik wil met je naar bed”; en ik zorg dat die bedoeling duidelijk wordt, geef er voedsel aan, kom er op veel verschillende manieren op terug, laat het tot een explosie komen (taal komt tot bevrediging door met zichzelf te spelen); anderzijds wikkel ik de ander in mijn woorden, streel hem, en ga met dat strelen alsmaar door, ik doe alles om het bespreken van onze relatie maar zo lang mogelijk te laten duren. 
- Roland Barthes, Fragments d'un Discours Amoureux