Pagina's

vrijdag 25 februari 2011

Beschouwingen

Het is stil hier, maar af en toe waait het. Vanaf vandaag is er op de website http://www.nederlands.nl/ in de rubriek 'beschouwingen' een gedicht van mij te lezen, vergezeld van een foto en wat informatie.

Ik citeer: Ze is echt één met haar woorden tijdens voordrachten en sommigen vergelijken haar werk met het werk van Anna Enquist. Dat vormt hopelijk geen struikelblok, maar een positieve aanzet tot haar eerste dichtbundel, die bij mijn weten nog niet verschenen is. Ze is pas 22, dat kan altijd nog, het studeren in de Domstad vergt ook de nodige energie, vandaar dat ze 's nachts gedichten schrijft en zo af en toe de kroegen induikt, mag ik aannemen. Dat van die dichtbundel is nog steeds heel erg waar. Met dat 's nachts schrijven valt het wel mee, meestal gaat vóór een uur of één de computer wel uit. En het studeren in de Domstad is voorgoed voorbij (snik). Ik zit nu Hull en ga in september in een andere stad de kroegen/collegezalen onveilig maken.

Het gedicht is 'Hemelsblauw,' dat naast 'Zondag' inmiddels mijn greatest hit lijkt te zijn geworden. Ook is er weer gebruik gemaakt van het interview in Meander (alle credits en dank voor de interviewer).